.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
افزایش حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟
سخنگوی دولت در نشست خبری با اصحاب رسانه درباره افزایش حقوق بازنشستگان توضیح داد.
افزایش حقوق بازنشستگان از چه زمانی اعمال می‌شود؟

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در اولین نشست خبری خود در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: حکم متناسب سازی حقوق بازنشستگان در برنامه هفتم توسعه پیش بینی شده ولی هنوز این برنامه نهایی نشده و قانون نشده است.

 

وی گفت: به محض ابلاغ قانون برنامه هفتم توسعه، فرآیند‌های اجرایی آن طی شده و متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام خواهد شد.

 

تورم نقطه به نقطه به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرده است

 

 بهادری جهرمی بیان کرد: پیش بینی‌ها رسیدن به تورم سه رقمی بود که الحمدالله نرخ تورم ۶۰ درصدی به سمت سه رقمی شدن حرکت نکرد، بلکه در سال گذشته تورم نقطه به نقطه بر اساس گزارش مرکز آمار در ماه پایانی سال به ۳۵ درصد کاهش پیدا کرد.

 

سخنگوی دولت بیان کرد: نرخ تورم ۳۵ درصدی هم برای دولت و مردم قابل قبول نیست و باید سرعت بیشتری برای مهار تورم پیموده شود.

 

وی ادامه داد:گزارش بانک مرکزی نشان می‌دهد که ما در سال گذشته موفق شدیم با همکاری جمعی نرخ رشد نقدینگی را به ۲۴.۳ کاهش بدهیم.

 

۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور اضافه کردیم

 

سخنگوی دولت گفت: در حدود فعالیت ۳۰ ماهه دولت موفق شدیم ۱۵ هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های کشور اضافه کنیم. برنامه ریزی شده است که ۹ هزار تخت بیمارستانی دیگر طی سال‌های آتی به این عدد اضافه کنیم.

 

بیش از ۲.۴ میلیون مسکن در کشور در حال ساخت است

 

بهادری جهرمی بیان کرد: در روز‌های پایانی سال شاهد افتتاح ۱۰ هزار واحد مسکن نیرو‌های مسلح بودیم که تحویل شد.ابتدای دولت سیزدهم بیش از ۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر ناتمام داشتیم نیمی از آن را تحویل مردم دادیم و امیدواریم تا پایان دولت نیم دیگر را نیز تحویل دهیم.

 

سخنگوی دولت اظهار کرد: در بودجۀ امسال معادل ۱۵ میلیارد دلار برای واردات دارو و کالاهایی اساسی تخصیص شده است.

 

نرخ بیکاری وارد کانال ۷ درصد شد

 

بهادری جهرمی گفت: با اقدامات متعددی که در جهت رشد و ایجاد اشتغال و فعال سازی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تعطیل و نیمه تعطیل که آمارشان به ۷ هزار کارگاه و کارخانه رسیده است موفق شدیم نرخ بیکاری را به ۷ درصد کاهش دهیم.

 

 سال گذشته ۱۵۰ همت برای خرید تضمینی گندم اختصاص داده شد

 

سخنگوی دولت اظهار کرد: سیاست‌های حمایتی دولت از کشت گندم موفق بوده است.در آخرین سال فعالیت دولت دوازدهم ۲۳ همت برای خرید تضمینی گندم در نظر گرفته شده بود، اما در این دولت با افزایش حدود ۷ برابری بودجه خرید گندم از کشاورزان به ۱۵۰ همت در سال گذشته رسید.

 

وی افزود: با توجه به افزایش تولید گندم در داخل و سایر سیاست‌هایی که برای افزایش تولید کالا‌های اساسی در کشور صورت گرفته است، منابع ارزی برای واردات این کالا‌ها امیدواریم کاهش پیدا کند.

 

بهادری جهرمی گفت: با توجه به اینکه ما به واردات این کالا‌ها نیاز داریم در بودجه سال جاری هم ۱۵ میلیارد دلار برای واردات کالا‌های اساسی و دارو تخصیص داده شده است.

 

سخنگوی دولت اظهار کرد: ارز خودرو از محل بازار دوم تخصیص پیدا می‌کند و منابع ارزی آن در نظر گرفته شده است.

 

سخنگوی دولت خبر تغییر در تیم اقتصادی دولت را رد کرد

 

 سخنگوی دولت اظهار کرد: در جنگ اقتصادی دولت انتظار وفاق و همدلی همگانی فارغ از گرایش‌های سیاسی، برای ثبات بخشی به بازار می‌رود و ساختن شایعات درباره‌ی تغییر در تیم اقتصادی دولت شاید منجر به دیده شدن یک رسانه شود ولی اثر خوبی بر اقتصاد نخواهد داشت.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه نرخ ارز تامین کالا‌های اساسی ثابت و به نرخ ۲۸ هزار تومان است، نرخ‌های آزاد و تلگرامی اثری بر کالا‌های سفره مردم نخواهد داشت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.344 seconds.